PENGENALAN

Assalamualaikum WTB...

Selawat dan salam ke atas junjungan besar kita nabi Muhammad SAW. Bersemperna dengan tahun baru, marilah kita bermuhasabah diri, adakah azam tahun lepas kita sudah tercapai? Adakah tahun lepas kita banyak buat dosa?...atau sebaliknya? Walau bagaimanpun, tahun baru ni marilah kita sama-sama memperbaiki azam tahun lepas agar lebih baik dari sebelumnya. Semoga apa sahaja yang dikerjakan kita akan mendapat keberkatan daripadaNya..InsyaAllah

Pelawat yang dihormati, blog ini dibina bukan sahaja untuk menceritakan kisah hidup pengarang tetapi juga menceritakan serta berkongsi ilmu dan pengalaman kepada pelawat-pelawat sekalian.

Walau bagaimanapun, pengarang juga mengharapkan pelawat dapat berkongsi pengetahuan dan pengalaman bersama nanti. Untuk berkongsi cerita, pengalaman, ilmu, komen yang membina atau tidak atau apa sahaja, pelawat boleh emelkan terus kepada saya di alamat hakim_310@yahoo.com

Semoga pembinaan blog ini sedikit sebanyak dapat
membantu kita dalam menyelesaikan apa jua masalah. Semoga kita dapat bersoal jawab dan berkongsi ilmu kelak.


Sekian..selamat melayarinya......

e-JARIAH

Wednesday, October 29, 2008

MONYET..OHHH MONYET............

@upin02@ipin02
Emm tengah boring2 ni teringin la pulak nak menulis...tapi aku tak tau la nak tulis apa...emm kadang2 idea ni kejap dia datang kejap dia hilang...ustaz aku penah kata, waktu dia tengah mengajar, tetiba idea dalam kepala dia hilang, apa lagi dia pun minta izin pergi la tandas...dalam tandas je dapat balik idea tu....hehe...betul ke ek?aku tak pernah la cuba lagi...sebab aku kalau masuk tandas pun lupa macam tu juga la...hehe...

Tapi kali ini aku bukan nak cerita pasal masuk tandas ka apa ka..tapi aku nak luahkan benda yang tak puas dalam hati aku ni..hehe..tapi bukan la tak puas hati kat orang, tak baik macam tu.. tapi aku tak puas hati kat sejenis makhluk ni, yang bernama MONYET. Maunya aku tak puas hati, belakang blok aku ni penuh ngan monyet...nak tinggal bilik kena pastikan tutup tingkap, kalau tak..emmmm

Sebenarnya monyet ni tak bersalah pun, tapi yang buat aku tak puas hati, dia boleh panjat masuk dalam bilik student..Nasib baiklah bilik aku tak pernah kena lagi. Sekali masuk, dia keluar tu macam baru balik supermarket. Macam2 dia bawa. Roti Gardenia, kaya, biskut, macam2 lagi la...makan besar la dia..Ada la seorang budak sebelah blok aku, monyet nak masuk bilik dia, tapi tak berani, main raba2 ja..haha..last2 dapat screw driver ja...tu pun dia rembat..kureng punya monyet..haha

Tu belum cukup bangga lagi tu (ayat ahmad nabil bin ahmad)...ada sampai dia rembat cadar kawan aku..yang budak perempuan pulak, dia ambil kain tudung..nak buat apa ntah, tak kan nak kuar pekan kajang pulak kan..hehe..hari tu aku nampak dia makan sabun lagi..emm macam2 la...Tapi sebelum raya hari tu aku ada ambil mercun kat kawan aku, apa lagi, Perang dunia ke-3 la...hehe..baru dia tau..sekarang dah tak berani nak turun dah. Tapi kali ini monyet tak turun dah..dia akan geng pulak, sepesis yang sama, LUTUNG namanya..betul ke tak nama dia pun aku tak tau..emm nasib bukan yang jenis agresif..

Tapi memandangkan 'peluru' masa perang dunia ke-3 masih ada..petang tadi perang la jap..hehe..baru dia tau, lari tak cukup dahan..hehe..walau apapun, korang semua janganlah salah faham, aku bukan zalim tau..aku pun suka tengok keletah diaorg...tapi sebenarnya aku mengambil langkah berjaga2 ja..takut nanti dah ada yang kena gigit baru nak ambil tindakan, nak buat apa dah kan?

Ok lah setakat ni dulu cerita aku pasal monyet, nanti kalau ada lagi aku cerita lagi..nak pi mandi sat noo....Assalamualaikum...
. @fizi01@upin01

0 comments: