PENGENALAN

Assalamualaikum WTB...

Selawat dan salam ke atas junjungan besar kita nabi Muhammad SAW. Bersemperna dengan tahun baru, marilah kita bermuhasabah diri, adakah azam tahun lepas kita sudah tercapai? Adakah tahun lepas kita banyak buat dosa?...atau sebaliknya? Walau bagaimanpun, tahun baru ni marilah kita sama-sama memperbaiki azam tahun lepas agar lebih baik dari sebelumnya. Semoga apa sahaja yang dikerjakan kita akan mendapat keberkatan daripadaNya..InsyaAllah

Pelawat yang dihormati, blog ini dibina bukan sahaja untuk menceritakan kisah hidup pengarang tetapi juga menceritakan serta berkongsi ilmu dan pengalaman kepada pelawat-pelawat sekalian.

Walau bagaimanapun, pengarang juga mengharapkan pelawat dapat berkongsi pengetahuan dan pengalaman bersama nanti. Untuk berkongsi cerita, pengalaman, ilmu, komen yang membina atau tidak atau apa sahaja, pelawat boleh emelkan terus kepada saya di alamat hakim_310@yahoo.com

Semoga pembinaan blog ini sedikit sebanyak dapat
membantu kita dalam menyelesaikan apa jua masalah. Semoga kita dapat bersoal jawab dan berkongsi ilmu kelak.


Sekian..selamat melayarinya......

e-JARIAH

Thursday, November 20, 2008

WALIMATUL URUS!!!!


@fizi01
ASSALAMUALAIKUM WTB......

Tahniah diucapkan kepada kawan2 aku yang akan melangsungkan perkahwinan dengan pasangan masing2 yang akan diadakan selepas cuti raya haji nanti...semoga ikatan yang tersimpul dan hubungan yang terbina akan kekal hingga ke akhir hayat...amiinnnn..(aku ni bila la plak.....oppss....hehehe...tlg doa2 je la yek...)

Aku dengar cita ramai yang akan kahwin...sampai 11 org...aduhhh mantap tul....ni semua akal xmau posting jauh2 la tu...pandai hampa noo...xpa2 man, ang sabar sat ja...hehe...antara yang akan melangsungkan perkahwinan(ni yg aku dapat kad je la..yang lain tu aku xdapat so, kira wakil jela yek...ni bukan wakil menjemput tau..tp sebagai wakil menyampaikan ucapan tahniah aja....jgn salah paham!!!!

Antaranya ialah:

NOOR FARIZAN BT HASAN
dgn pilihan hatinya
ABD HALIM B ABD MAJID

yang akan diadakan pada:
RABU, 10 DISEMBER 2008
(di rumah pengantin perempuan(KELANTAN))

DAN


UMMU SULAIM BT ABDULLAH SANI

dgn pilihan hatinya

MOHAMMAD ATHARI B ISMAIL

yang akan diadakan pada: AHAD, 21 DISEMBER 2008
(di rumah pengantin perempuan(KEDAH))


"Hai sekalian manusia, bertakwalah kepada Tuhan-mu yang Telah menciptakan kamu dari seorang diri, dan dari padanya Allah menciptakan isterinya; dan dari pada keduanya Allah memperkembang biakkan laki-laki dan perempuan yang banyak. dan bertakwalah kepada Allah yang dengan (mempergunakan) nama-Nya kamu saling meminta satu sama lain, dan (peliharalah) hubungan silaturrahim. Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan Mengawasi kamu." (surah An-Nisa':1)


"SELAMAT BAKAL PENGANTIN BARU
SEMOGA BERBAHAGIA KE AKHIR HAYAT"

@ipin02

0 comments: